2013. december 17., kedd

15 + 1 DIY ajándékötlet (nem csak) Karácsonyra


Én nagyon szeretek kézzel készített ajándékot kapni, és adni is, éppen ezért már tavaly is készültem a szűk család minden tagjának egy kis DIY meglepetéssel a vásárolt ajándékok mellé. Mondanom sem kell, nagy volt az öröm mindenki részéről, úgyhogy idén is szeretném őket majd meglepni egy kis személyes csecsebecsével, de mivel tudom, hogy Anya olvassa a blogot, így a konkrét ajándékokat most is csak az ünnepek után fogom megmutatni itt a blogon. De addig is hoztam egy pár ötletet, hátha szeretnétek Ti is valami kis DIY ajándékkal meglepni a szeretteiteket. A tippek jó része most is a Pinterestről származik, ahol további szuper ötletek közül mazsolázgathattok.


1. Vicces bögrék


A Pinteresten 1000+1 féle ötlet van bögre díszítésre. Szerintem ezek sokkal egyedibbek mint bármelyik boltban vásárolt neves változat. Díszíthetjük aranyos rajzokkal vagy készíthetünk páros bögrét is "Good morning Beautiful/Handsome" felirattal, a lehetőségek tárháza tulajdonképpen végtelen. Egyszerű fehér bögrét én a Tesco-ban láttam kb. 150 Ft-ért, díszítő filcet pedig nagyjából 800 Ft-ért tudunk hozzá vásárolni.



2. Kézmelegítő termoszra, bögrére


Termoszfüggőknek szuper ajándék lehet egy ilyen aranyos kis kézmelegítő, amit ha elég ügyesek vagyunk akár mi magunk meg is köthetünk. Ha kevesebb idő vagy kézügyesség áll rendelkezésünkre, akkor egy régi, de még nem túl bolyhos kötött pulcsinak vágjuk le a keze részét, a széleit hajtsuk fel egy picit és már készen is vagyunk. Gombokkal, kitűzőkkel, flitterekkel még egyedibbé tudjuk varázsolni.



3. Mécses


Ilyenkor a hideg téli napokon én nagyon szeretek mécsest gyújtani a szobámban, mert ettől sokkal hangulatosabb lesz az egész. Ha tudod, hogy az Anyukád/Barátnőd/Testvéred is szereti a különlegesebb mécseseket, csinálj egyet neki saját kézzel. Az elkészítéshez nem lesz másra szükséged csak egy üres üvegre és némi díszítő anyagra. Az üveget díszítheted csipkével, színes gombokkal, írhatsz rá aranyos üzenetet, bevonhatod különleges csomagolópapírral, de akár csillámporba is márthatod.



4. Üveges gyertya


Ha már a hangulatvilágításnál járunk, ajándékozhatsz akár saját készítésű üveges gyertyát is. Olvassz meg egy tetszőleges színű, illatú gyertyát és a folyékony viaszt öntsd egy ízléses kis üvegcsébe. Fontos, hogy még mielőtt beletöltenéd a faggyút, tegyél az üvegbe kanócnak való anyagot. A Pinteresten rengeteg step by step képet találtok gyertyakészítésre, érdemes azokat végigböngészni, mert nagyon szuper ötleteket lehet belőle meríteni akár többszínű gyertya készítéséhez is.



5. Ékszertartó tálka


Ezt a kis ékszertartó tálkát én már nagyon régóta szeretném elkészíteni, de eddig még nem került rá sor. Nem kell hozzá más csak egy kis efaplast (levegőn száradó gyurma), (de szerintem sima sóliszt gyurmából is el lehet készíteni), egy kevés csipke anyag, egy tálka és némi lakk. A gyurmát tetszőleges vastagságúra nyújtjuk, majd óvatosan belenyomkodjuk a csipkemintát. Ezután egy nem túl mély tálkába tesszük, hogy felvegye a végső formáját, majd száradni hagyjuk. Ha teljesen kiszáradt, akkor fújjuk/fessük le lakkal vagy valamilyen színes festékkel és hagyjuk teljesen megszáradni.



6. Ékszertartó kéz


Tavaly én ezt a kéz formájú ékszertartót készítettem a Húgomnak ajándékba, és ha jól emlékszem 3 nap alatt lett kész. Nekem nem sikerült itthon találnom olyan eszközt, amire ki tudtam volna feszíteni a kesztyűt, úgyhogy végül Apukám segített, tehát inkább úgy számoljatok vele, hogy ez egy két emberes munka. A teljes leírást itt el tudjátok olvasni.



7. Karácsonyfa dísz


Szerintem a nagymamáknál jobban senki nem örül a világon a kézzel készített ajándékoknak, főleg, ha azt az ajándékot a "kisunoka" készítette. Én tavaly Nagyiékat egy-egy horgolt csengő alakú karácsonyfadísszel leptem meg, és hát annyira örültek neki, hogy nem volt szívem elmondani, hogy nem én horgoltam őket. De persze más alapanyagból is tudunk karácsonyfa díszt készíteni, például az ékszertartó tálkához használt efaplastból vagy sóliszt gyurmából is.



7. Sütivel teli dobozka


Szintén egy olyan ajándék, amit akár nagymamáknak, kollégáknak, szomszédoknak is simán el tudok képzelni. A mézeskalács ilyenkor amúgy is kötelező, néhány aranyos kiszúró formával szerintem nagyon bájos és finom ajándék készíthető belőle. Amit aztán egy szép dobozkába, vagy akár celofánba is csomagolhatunk.



8. Persely


Én az utóbbi időkben, minden évre befogtam egy befőttes üveget perselynek, és a 100- 200 Ft-kat nem hagytam a pénztárcámban, hanem mindig beledobáltam. Tavaly így egy fél év alatt 20 ezer forintot sikerült összegyűjtenem, amiből tulajdonképpen mindenki ajándékát meg tudtam venni Karácsonyra. Az éven már nem ragasztottam le a tetejét, mondván, ha vészhelyzet van, legyen mihez nyúlni. Ez egy elég rossz döntés volt így utólag nézve, mert bizony sokszor olyankor is kiürítettem, amikor nem volt vészhelyzet. :D Én tanultam az esetből, és Nektek is azt javaslom, hogy menjetek biztosra, és ragasszátok le a tetejét, különben semmi értelme nincs az egésznek.



9. Válogatás CD


Mivel nálunk Apa nagy Forma 1 rajongó, tavaly egy válogatás sorozatot kapott a 2013-as futamokból, amit szerintem idén is el fogok neki készíteni. De persze nem csak ilyen jellegű összeállítással készülhetünk, hiszen ha ismerjük az ajándékozott ízlését, csinálhatunk egy albumot a kedvenc zenéiből, vagy filmjeiből, ha pedig egy kicsit értünk a videószerkesztéshez, akár egy rövidke filmet is összehozhatunk az elmúlt év fényképeiből, videóiból.



10. Scrapbook


Egy másik szuper jó ajándékötlet, amit közös fényképekből tudunk elkészíteni, az a scrapbook, ami abban tér el egy sima fényképalbumtól, hogy itt a fényképek mellett különböző szalagokkal, papírcsíkokkal, matricákkal díszítjük az album oldalait. De persze kerülhetnek bele mozijegyek, koncertbelépők, üdvözlőkártyák, esküvői meghívó, egyszóval bármi, ami közös emlékeket idéz fel.



11. Határidőnapló, inspirációs napló


Annak ellenére, hogy ma már szinte mindent elektronikusan vezetünk, nagyon sokan (többek között én is) ragaszkodnak ahhoz, hogy kézzel is feljegyezzék a dolgokat. Az ilyen embereknek szerintem tökéletes ajándék lehet egy személyre szabott határidőnapló, amibe mi magunk állíthatjuk össze a lapokat és később szabadon tudjuk azt bővíteni. Ha még emlékeztek, a sulikezdésre én is csináltam egy iskolai tervezőt, amiből elég sok oldal hasznosítható akár egy ilyen határidőnaplóhoz is.

A határidőnapló mintájára készíthetünk inspirációs naplót is, ami inkább az élményeket és az adott napi hangulatot örökíti meg az utókor számára. Tavaly Anyát én is egy ilyen inspirációs naplóval leptem meg, amit ha jól tudom, még most is szorgosan töltöget. A napló lényegéről már a tavalyi ajándékos bejegyzésben írtam, ha akkor lemaradtatok róla, akkor itt meg tudjátok nézni. (Ha esetleg valaki szeretné, email-ben nagyon szívesen el tudom küldeni.)



12. Kuponok


Az üzletekben felhasználható kedvezményekhez hasonlóan mi is készíthetünk barátunknak, barátnőknek, anyukánknak egy kedves kis kuponfüzetet. Nyilván a célszemélytől függ, hogy milyen jellegű kuponok kerülnek a füzetbe, de tulajdonképpen a masszázstól kezdve, a közös vásárláson át, a házimunka átvállalásáig bármi felkerülhet a kártyákra, amit aztán az ajándékozott bármikor be tud nálunk váltani.



13. Szépségdoboz


Talán nem is gondolnánk, de a hűtőben és a kamrában fellelhető alapanyagokból olyan sokféle házi kencét ki tudunk keverni, hogy abból akár egy egész nagy szépségcsomagot is össze lehetne állítani. Az interneten rengeteg receptet találni házi készítésű arcradírra, pakolásra, krémre, fürdősóra, úgyhogy érdemes nézelődni, a természetes szépítőszereket kedvelő barátnőnk biztosan örülne egy ilyen csomagnak.



14. Névre szóló körömlakk


Szerintem a legtöbb körömlakkmániás egyik legfőbb vágya (azon túlmenően, hogy birtokolja a világ összes körömlakkját) az, hogy egyszer elnevezzenek róla egy körömlakkot. És hát mikor is lenne a legjobb alkalom valóra váltani egy ilyen kívánságot, mintsem Karácsonykor. Ha esetleg említette, hogy milyen színt keres már nagyon régóta, akkor megpróbálhatod azt Te magad kikeverni, vagy egyszerűen csak bízd az érzéseidre a dolgot. Keverj, kutyulj, kotyvassz, míg nem kapsz egy olyan színt, amiről egyenesen Ő jut az eszedbe. Persze a legfontosabbat el ne felejtsd, a fantázianévnek készíts egy csinos kis címkét és helyezd el az üvegen egy jól látható helyre. A meglepetés tutira garantált.



15. Ékszer


Ha beszereztünk egy nagyobb adag hőre száradó gyurmát, vagy megmaradt egy kevés a sóliszt gyurmából akkor nem kell eldobni a maradékot, hiszen a fenti 2 ötlet mellett másra is fel tudjuk használni, többek között ékszerkészítéshez. Youtube-on rengeteg videót találunk gyurmaékszer készítésről, de ha elég kreatívak vagyunk, bárrmit meg tudunk valósítani. A megszáradt műveket díszíthetjük strasszokkal, szalagokkal, befesthetjük őket különböző finisű színes hobbifestékekkel, de akár még körömlakkal is.




Nektek hogyan tetszenek ezek a DIY ötletek? Melyik a kedvencetek? Szoktatok kézzel készült ajándékokat adni ilyenkor?




Facebook  |  Bloglovin  |  Pinterest  |  Instagram



Címkék: , , , ,

8 megjegyzés:

Időpont: 2013. december 17. 10:50 , Anonymous Névtelen írta...

Nagyon szuper ötleteket gyűjtöttél össze, adtál néhány ötletet :D

 
Időpont: 2013. december 17. 11:27 , Blogger djkaty írta...

A gyertyaöntés nálam is aktuális lesz nemsokára, nem ajándékba ugyan, hanem megmaradt viaszdarabokból magamnak. Már alig várom :-)

 
Időpont: 2013. december 17. 12:10 , Blogger Anna írta...

A csipkés üveg-mécsestartó valami csodás! *.*

 
Időpont: 2013. december 17. 12:25 , Blogger Unknown írta...

Szuper ötletek:)

 
Időpont: 2013. december 17. 13:05 , Blogger Thimmyke írta...

Szuper ötletek! :)
Viszont a gyurmát nem javaslom körömlakkal festeni, mert egy idő után valahogy megolvad a lakk és ragacsos lesz a felület. :S Jártam már így... :/

 
Időpont: 2013. december 17. 15:33 , Blogger Próbatétel írta...

Nagyon tetszett a bejegyzés... sajnos az én kézzel készített ajándékaimnak senki nem örülne a világon :D Ugyanis nagyon béna vagyok!

 
Időpont: 2013. december 17. 17:40 , Anonymous Sára írta...

Nagyon jó ötleteket adtál, a gyertyakészítést fontolóra vettem! :D Azt viszont megkérdezném, hogy neked van-e ötleted arra, hogy ilyen üvegeket (ami pl. ugye a 4. képen van), azt hol lehet venni, mert én még nem nagyon találkoztam vele... :/

 
Időpont: 2013. december 28. 18:40 , Blogger Viki írta...

Örülök Lányok, hogy sikerült egy-két ötletet adnom Nektek. :)

Thymmike köszönjük a tippet, ezt mindenképpen észben tartom, ha só-liszt-gyurma készítésre adom a fejem. :)

Sára: Szerintem KIK-ben érdemes szétnézni üveg ügyben, ott mindig szokott lenni 1-2 szebb darab. :) Illetve legutóbb láttam a Tesco-ban is ilyen szép műanyag üvegbe töltött testápolót, az sem lehet rossz. Ha kifogy, akkor simán meg lehet csinálni ilyen kis csini gyertyatartónak. :)

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal