2012. december 26., szerda

Karácsonyi TAG

Mivel tudom, hogy sokan szeretitek a személyesebb jellegű bejegyzéseket, ezért úgy döntöttem, hogy kitöltöm a We Heart Fashion oldalán talált Karácsonyi TAG-et. Szerintem nagyon aranyosak a kérdések, remélem Nektek is tetszeni fognak. :)




1. Csomagolópapír vagy ajándéktasak?
Egyértelműen csomagolópapír. Imádok csomagolni, bár nem mindig sikerül olyan szépre, ahogy szeretném, de azért igyekszem. Az ajándéktasakot én olyan végső megoldásnak tartom, amikor valakinek nem volt ideje, vagy kedve csomagolni. Persze, ha olyan formája van az ajándéknak, amit lehetetlen becsomagolni, akkor belefér az ajándéktasak is, de én mondjuk az ilyen ajándékokat dobozba teszem, és úgy csomagolom be őket. 



2. Igazi fa vagy műfenyő
Imádjuk a fenyő illatát, úgyhogy csak és kizárólag igazi fa jöhet nálunk szóba. Persze nem mondom, hogy soha nem lesz műfenyőm, vagy, hogy egy műfenyő nem lehet szép, de nekem mégiscsak az igazi fenyő az igazi. 


3. Mikor díszíted fel a fát?
A mi családunk elég spontán, úgyhogy ilyen tekintetben sem ragaszkodunk a hagyományokhoz. Mi általában már 23-a előtt fel szoktuk díszíteni a fát.




4. Mikor bontod le a fát?
Igazából ez is változó, attól függ, hogy éppen mikor van hozzá kedvünk, de szerintem olyan január 10-e környékén.


5. Szereted a tojáslikőrt?
Nem, ki nem állhatom. A csokilikőrt megiszom, de abból a bolti nekem túl erős, folyton tüsszögök tőle. Anya szokott néha csinálni házi készítésű csokilikőrt, azt nagyon szeretem.


6. Kedvenc ajándékod, amit gyerekként kaptál?
Húú, nehéz kérdés. Szinte mindig olyan ajándékot kaptunk, aminek nagyon örültünk, van egy pár, amire a mai napig emlékszem, úgyhogy ezek biztosan mind kedvencek voltak. Ilyen volt amikor az egyik éven Anyáéktól babát kaptunk, Nagyitól pedig babakocsit a babákhoz. Aztán egyszer walkmant kaptunk, még arra is emlékszem, hogy az enyém kék volt, és iszonyatosan menőnek éreztem magam tőle. :D


7. Van Betlehemed?
Nincs, én inkább égősorral és mécsesekkel díszítem ilyenkor a szobámat.




8. Kinek a legnehezebb ajándékot venni?
Egyértelműen Apának. Ő mindig azt mondja, hogy semmire sincs szüksége, és akármit veszek neki, azt utána soha nem használja. Legyen az egy pulóver, vagy egy hajhullás elleni sampon. Persze nem feltétlenül azért, mert nem tetszik neki, hanem inkább azért, mert nagyon ragaszkodik a megszokott kis dolgaihoz, és nem képes őket elengedni. 


9. Kinek a legkönnyebb ajándékot venni?
A barátomnak a legkönnyebb ajándékot venni, mert már évek óta közösen járunk egymásnak vásárolni. Ezt biztosan sokan furának tartjátok, de így legalább nincs az, hogy olyat kapunk, ami a másik szerint hatalmas ötlet, mi viszont jobban örültünk volna valami másnak. Persze én a kiválasztott ajándékok mellé mindig készülök valami aprósággal, így megmarad a meglepetés varázsa is. Idén például a Rukkoláról szereztem be Neki egy vadásztörténeteket tartalmazó könyvet, mivel most ezeket gyűjtögeti. 


10. Legrosszabb karácsonyi ajándékod?
Kimondottan olyan sosem volt, hogy legrosszabb, max olyan, hogy nem annyira örültem valaminek. Régen a könyvekért nem igazán rajongtam, nem úgy, mint most, és emlékszem, hogy régebben Anyáéktól párszor kaptunk könyvet Karácsonyra. Hát azok nem voltak a kedvenceim. :D


11. Elektronikus vagy postai képeslap
Régen nagyon sok képeslapot kaptunk Karácsonykor, illetve Húsvétkor a távolabb élő rokonoktól, aminek valamiféle különleges varázsa volt. Ma már egyetlen egyet sem kapunk, és igazából elektronikusat se. Akik közel laknak hozzánk, azokkal személyesen "ünneplünk", akik pedig távolabb, azoknak Facebookon küldjük el a jókívánságainkat.


12. Kedvenc karácsonyi film
Igazából több is van, amit nagyon szeretek, de ha csak egyet választhatnék, akkor a Négy Karácsony lenne az.




13. Mikor kezdesz vásárolni
A nézelődést már október végén, november elején elkezdem, aztán amikor meglátok valamit, amiről azt gondolom, hogy az ajándékozottnak tetszene, akkor megveszem. Most nagyon ügyes voltam, mert December közepére már mindenkinek megvolt az ajándéka, tavaly viszont még 23-án vágtam neki az ajándékbeszerzésnek.


14. Ajándékoztál már tovább karácsonyi ajándékot?
Nem, soha, és szerintem elég tapintatlan dolog bármilyen ajándékot továbbajándékozni.


15. Kedvenc karácsonyi étel
A tipikus karácsony ételek közül, mint például a halászlé, kocsonya vagy a töltött káposzta, igazából egyikért sem rajongok különösebben. De ha választanom kellene, akkor a töltött káposzta az, amelyiket a legjobban szeretem.


16. Színes vagy sima fények
Mind a kettőt nagyon szeretem. Régebben a karácsonyfánk mondhatni eléggé barokkos beütésű volt. Telepakoltuk szerencsétlen fát vagy 5-6 kg mindenséggel: színes égősorral, szaloncukorral, üvegalmával, rezgővel, szóval volt ott minden, mint a búcsúban. Aztán néhány éve kitaláltuk, hogy 2 színű lesz a díszítés, piros és arany. Azóta se szaloncukor, se rezgő nem került a fára és a színes égősort is lecseréltük egyszínűre. De, hogy a régi égősort se kelljen kidobni, azokat az ablakokba szoktuk feltenni, és ott nagyon jól mutatnak, szépen bevilágítják este a szobát.


17. Kedvenc karácsonyi dal
Az éven a Destiny's Child Rudolf című számát hallgattam rongyosra.




18. Elutazol Karácsonykor, vagy otthon maradsz?
Általában meglátogatjuk a közelben élő rokonokat, illetve mi is megvendégeljük őket. Szóval mindkettő. :D


19. Csillag vagy angyalka díszed van?
Egyik sem. Nem tudom megmondani pontosan, hogy mi lehet, de határozottan nem angyalka és nem is csillag.


20. Mikor nyitod ki az ajándékokat?
Nálunk ez is változó, mivel a Húgom elég türelmetlen természet, volt, hogy már 23-án átadtuk egymásnak az ajándékokat, az éven viszont 24-én volt ajándékbontás az ünnepi vacsi után.


21. Legidegesítőbb dolog ebben az időszakban?
A kötelező evészet. Főleg Nagyiéknál vettem észre, hogy megsértődnek, ha nem esszük végig az asztalt. Megértem, hogy készülnek vele, hogy minden jó legyen, és utána szeretnék, ha minden elfogyna az asztalról, de amikor már a 4. rokonhoz megyünk egy nap, akkor már kicsit nehéz mindent végigkóstolni. Úgyhogy én megfogadtam, hogy ha lesznek gyerekeim, unokáim nem fogom rájuk erőszakolni az ételt, még Karácsonykor sem. :D


Ha van kedvetek, töltsétek ki (akár itt kommentben), 
nagyon kíváncsi lennék a Ti válaszaitokra is. :)

Címkék: , ,

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal