2012. november 26., hétfő

Tapasztalataim a Shell lakkal kapcsolatban



Bizonyára észrevettétek, hogy az utóbbi néhány hétben nem igazán született körmös bejegyzés a blogon, ez egyrészt (a többiről majd később) annak köszönhető, hogy kipróbáltam a shell lakkozást. A Bónusz Brigádon volt egy lehetőség, hogy féláron, 1.690 Ft-ért lehetett kupont vásárolni Debrecenbe, a Papp Réka Kozmetikába shell lakkozásra, úgyhogy mivel volt 2.800 Ft-om pörgetésből, vettem 3 kupont, így tulajdonképpen egy alkalom nagyjából 700 Ft-ra jött ki. Előtte természetesen utánanéztem, hogy mégis miről van szó, a lényeg, hogy ez egy ugyan olyan tartós lakk, mint a géllakk, ugyan úgy UV fényre köt, csupán annyiban tér el tőle, hogy sokkal könnyebb és kíméletesebb az eltávolítása, mint a géllakknak. Azért nagyon közkedvelt ez az eljárás, mert kötést követően karcmentesre száradnak a körmök, és tulajdonképpen azonnal indulhatunk is a dolgunkra, nem kell azon aggódni, hogy belenyúlunk vagy elmaszatoljuk a friss lakkozást.

Az időpont egyeztetése után nagy izgalommal vágtam neki az első shell lakkozásnak. A manikűrös lány egyébként nagyon aranyos volt, közben mindig mondta, hogy éppen mit csinál. Már nem emlékszem, hogy a kupon csak magára a lakkozásra vonatkozott-e, minden esetre az utolsó alkalmat leszámítva, a körmeim semmiféle előkészítést (gondolok itt a formázásra vagy a körömágybőr visszatolásra) nem kaptak a lakk előtt, kizárólag egy enyhe bolyhozást a bufferrel. A színválaszték nem volt valami széles, ha jól tudom rózsaszín, piros, bordó és fekete közül lehetett választani, a képeken egyébként a bordó van a körmeimen.

A képeken láthatjátok, hogy a lakkozás nem lett a legpontosabb, főleg a fedőrétegnél látszik, hogy nem lett teljesen lefedve a színes rész. Nem tudom, hogy spórolás miatt, vagy pedig egyéb okból, minden esetre közelről nem volt a legesztétikusabb látvány.

A lakk felépítése egyébként ugyan úgy zajlott, mint egy egyszerű gél lakknál. Egy alapozó réteg után 3 mp lámpázás, majd ezt követően jött a színes lakk két rétegben, mindegyik 120 mp lámpázással, végül pedig a magas fényt biztosító fedőlakk szintén 120 mp lámpázással. A fedőlakk kötését követően pedig egy fixáló folyadékkal lettek áttörölve a körmeim.






A teljes folyamat összességében 20 percet vett igénybe, de ebben, mint már említettem a körmök előkészítése nem volt benne, kizárólag a lakkozás és a lámpázás.
A fedőlakktól iszonyatosan fényes lesz a körmök felülete, ez elég jól átjön a képeken is, és szerencsére semmit nem veszít ebből a tulajdonságából a későbbiekben sem.
A házimunkát egész jól bírja, persze arra azért ügyeltem, hogy ne ázzon órákat a kezem vízben. Mivel 2 hetente mentem újrafestetni, nagyjából 11 nap után szedtem le, de szerintem ettől egy-két nappal többet is kibírt volna.
A körmeimet egyébként érezhetően megvastagította, főleg a körömvégre jutott több a lakkból, ez oldalról szemmel látható volt, és egyébként érezni is lehetett, ha végighúztam rajta az ujjamat.

Az eltávolítása hasonlóképpen zajlik, mint egy csillámos lakknak, a jó öreg fóliás módszerrel. Többeteknek már biztosan a könyökén jön ki, de úgy döntöttem megmutatom, hátha valaki még nem ismerné.




A háromfelé vágott vattakorongokat átitatjuk körömlakklemosóval, majd a körmök köré csavarjuk. Ezt követően alufóliával betekerjük az egészet és várunk 20-30 percet. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy eltávolítjuk az ujjainkról a fóliát, majd egy rózsafa pálcika segítségével a maradék lakkot egyszerűen letoljuk a körömről. Én azt vettem észre, hogy célszerű egyszerre csak az egyik kezünkön megcsinálni ezt a fóliázást, igaz, hogy így dupla annyi időt vesz igénybe, hiszen kétszer kell kivárni a 30 percet, de így legalább nem kell annyit bénázni, mintha mind a két kezünk be lenne tekerve. A másik dolog pedig, hogy a fólia leszedésénél is érdemes egyesével haladni, mert így sokkal könnyebben el lehet távolítani a fennmaradt lakkot. Az első alkalommal én egyből leszedtem mind az 5 ujjamról az alufóliát, és mire a hüvelykujjamhoz értem, bizony már elég erősen kellett kapargatni a lakkot, hogy rendesen lejöjjön.




Íme a végeredmény, a már megtisztított köröm. Ezután én még egy polírozóval végigmentem a körmeimen, hogy egyenletes felületet kapjak.

A shell lakkot egyébként körömerősítés gyanánt is ajánlják, ami ideig- óráig igaz is, hisz elég jól megvastagítja a körmöket, és tulajdonképpen nem engedi, hogy letörjenek, vagy beszakadjanak, hosszú távon azonban én pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Sajnos mire eltelt a 6 hét, és az utolsó kuponomat is felhasználtam, nagyon durván elvékonyodtak a körmeim, szinte papírlap vastagságúak lettek, és nagyon csúnyán töredeztek lefelé. Akármilyen kicsire is vágtam őket vissza, mindig tudtak tovább szakadni, úgyhogy most arra az elhatározásra jutottam, hogy egy darabig hanyagolom a lakkozást, és belefogok egy körömerősítő projektbe. Belsőleg és külsőleg is próbálom helyrehozni a dolgokat és lehetőleg minél hamarabb visszaállítani a körmeim eredeti állapotát. Ha sikerül összeszednem mindent, szeretnék erről majd egy bejegyzést is írni, amiben bemutatom, hogy miket és hogyan használok, és persze, milyen eredménnyel. Természetesen nem azt mondom, hogy kizárólag a shell lakknak köszönhető, hogy a körmeim állapota így megromlott, hiszen a folyamatos körömlakkozás, és lemosózás sem tett jót nekik, de abban biztos vagyok, hogy ez is közrejátszott a dologban. Alkalomszerűen persze nem hiszem, hogy bármi problémát okozna a shell lakk használata, hosszú távra viszont egyáltalán nem ajánlom senkinek sem.


Ti próbáltátok már a shell lakkozást? Ha igen, milyen tapasztalatotok volt vele kapcsolatban?


Címkék: , , , , ,

28 megjegyzés:

Időpont: 2012. november 26. 9:06 , Blogger norcsikiss írta...

Gel lakkom volt már nem egyszer, azt szerettem - ez itt a képen tényleg nem valami szép :s

 
Időpont: 2012. november 26. 9:14 , Blogger Super Sweet írta...

Ezt még nem próbáltam, de nem is fogom elvetted a kedvem:(
Erről a fóliásról nem is hallottam még. Amúgy jó lett volna,mert szép a szín de elég pontatlanul lett felvíve:(

http://berni-fashion.blogspot.hu/

 
Időpont: 2012. november 26. 10:02 , Blogger Barta Veronika írta...

Hát, ha ez a bordó, akkor nem tudom milyen lehet a piros... :D
Elég pontatlan munkát végzett a manikűrös, látszik, hogy kuponnal voltál. Én az ilyen annyira nem szeretem. Magamnak szebben kilakkozom, sőt, szerintem Te is.
Hallottam már erről és láttam szép, egyenletes shell lakkozást is, ahol a végek nem voltak megvastagodva, vagy bármi ilyen. Jó hogy írtál róla, és kíváncsi vagyok a körömerősítő projektre is. Ha szabad ajánlanom, akkor a Moyrának elég jó körömerősítő lakkjai vannak. A karotinost használja anyósom, neki egész jól beválik. :)

 
Időpont: 2012. november 26. 12:07 , Blogger dyna írta...

Nekem még se gél se shell lakkom nem volt (műkörmöm sem), csupán egyszer voltam körmösnél, de ő csak szépen megformázta a körmeimet és normál lakkal kipingálta. De ez még évekkel ezelőtt volt és nem is a témához tartozik! :D

Nekem több barátnőm is gél lakkoztat rendszeresen és nekik sikerült egy nagyon ügyes és lelkiismeretes csajt kifogni. Viszont egy másik barátnőnk, aki szintén kuponnal ment, ráadásul a fodrászatában volt épp ilyen akció (így végül nem is vett kupot, csupán megbeszélték a körmös lánnyal, h olcsósítva csinálja neki, hiszen így nem a kuponos cég számláján kamatozik a pénz, hanem a körmös csajnál) szintén hasonlóan pórul járt. Egyrészt nem volt tökéletes a lakkozása, másrészt pedig ő visszament +500 forintért leszedetni, ami végül úgy zajlott, h a csaj lereszelte az egész körmét, de kb. szó szerint. előtte soha semmi problémája nem volt, de utána olyan papírvékony lett a saját körme, h hónapokig kenegette erősítővel...
Asszem az ilyen szolgáltatók abszolút nem értik a kuponos akciók lényegét, bár lehet, h jobb is, mert amúgy se lennének szebbre/jobbra/értékesebbre képesek és akkor legalább gyorsan kiderül bénaságuk.
HA én valaha elmegyek lakkoztatni, biztos a két barátnőm kedvenc körmöséhez megyek, mert ő mindig szépet lakkoz és állítólag árban is megfelelő. Illetve ő simán össze is kutyul színeket, h picit ilyenebb-olyanabb legyen a végeredmény, szerintem ez is jófejség. :)

Sajnálom Viki, h te sem tapasztaltál csuda jót, de legalább nem fog otthon érintetlenül árválkodni a sok szép lakkod! ;)

 
Időpont: 2012. november 26. 12:34 , Blogger Christine írta...

Nekem a bejegyzés alapján abszolút nem tűnik másnak, mint a gél lakk, a leszedése sem tűnik egyszerűbbnek. Tudom, hogy írtál árakat, de hadd kérdezzem már meg, hogy alapvetően ez drágább mint a gél lakk, vagy hogy van? Nem vagyok tisztában az árfolyamokkal :)
Én magam a változatosság híve vagyok, inkább magamnak festem én is a körmöm és cserélgetem gyakrabban :)

 
Időpont: 2012. november 26. 15:41 , Blogger hkorinna írta...

Nekem eddig csak zselé volt a körmeimen, gél lakkot, vagy shell lakott még nem próbáltam, de nem tűnik sokkal kíméletesebbnek. Köszi a beszámolót! :)

 
Időpont: 2012. november 26. 18:43 , Blogger Viki írta...

Sajnos nem. :/ Bár elképzelhető, hogy azért sikerült ilyenre mert kuponnal voltam, és nem 3.500 Ft-ot perkáltam érte, csak a felét.

 
Időpont: 2012. november 26. 18:44 , Blogger Viki írta...

Igen, és még finoman fogalmaztál. :D Nem mondom, hogy rossz dolog a shell lakk, csak nekem nem jött be. :/

 
Időpont: 2012. november 26. 18:50 , Blogger Viki írta...

Általában próbálok jó dolgokról írni itt a blogon, amik beváltak, de ezt muszáj volt megosztanom. Az biztos, hogy ettől még én is jobban ki tudom magamnak festeni a körmöm a jobb kezemen is. :D Bele se merek gondolni, mi lett volna, ha teljes áron kapom mindezt...

 
Időpont: 2012. november 26. 18:50 , Blogger Viki írta...

Köszönöm a tippet, mindenképpen szétnézek majd Moyra fronton is. :)

 
Időpont: 2012. november 26. 19:55 , Blogger Viki írta...

Ez volt az én tanulópénzem, többet tuti nem költök ilyenekre, legalábbis nem megyek ismeretlen "szalonba".
Nekem korábban már volt gél lakkom, és attól is csak reszeléssel lehetett teljesen megszabadulni. Úgyhogy attól ez valamennyivel jobb, mert itt nem kell agyonreszelgetni a saját körmöt, viszont a lakk alatt nagyon puha és vékony lesz a köröm. :S
Amúgy ez a lány is azt mondta, hogy ő alapból kozmetikus, csak gondolta, hogy megpróbálkozik ilyennel is, hátha van rá igény. Tehát nem ez volt a fő profilja, ez a készletén és a technikáján is látszott.
De minden rosszban van valami jó, így, ha ismét rendbe jönnek a körmeim, nekiállhatok a saját készletem "feléléséhez". :)

 
Időpont: 2012. november 26. 20:01 , Blogger Viki írta...

Annyival másabb, mint a gél lakk, hogy itt minden reszelgetés nélkül el lehet távolítani a lakkot a körömről. Nekem a géllakknál elég durván meg volt reszelve a saját körmöm is, mire lejött rendesen.
Teljes áron 3.500 Ft-ba került itt egy lakkozás, de azt nem tudom, hogy ebben az előkészítés már benne van-e, vagy csak maga a lakkozás. Elvileg mindenhol drágább valamivel, mint a géllakk, mert a lakkok önmagukban jóval drágábbak. CND lakkokkal dolgozott a manikűros lány, aminek darabja 3.990 Ft, a gél lakk ettől olcsóbb, ha jól tudom.

 
Időpont: 2012. november 26. 20:01 , Blogger Viki írta...

Nagyon szívesen, remélem hasznos volt. :)

 
Időpont: 2012. november 26. 20:36 , Blogger Bogi Vrg írta...

Nem próbáltam, de nagyon szép!

 
Időpont: 2012. november 27. 20:36 , Blogger PAncsi írta...

Szomorú látni, hogy "profik" olyan munkákat adnak ki a kezükből, amilyet én csináltam a saját körmeimen első zselélakkozásom alkalmával, viszont azóta sem...

Én azt gondolom, hogy a körmünknek semmiképpen nem tesz jót, ha levakarással/lereszeléssel kell róla eltávolítanunk ezt az anyagot. Én csinálom magamnak a géllakkot, de csak színtelent, így ha megunom, akkor is inkább csak lenövesztem majd, nekem ez tűnik a legkíméletesebbnek (no persze egy pirosnál ez nehezen kivitelezhető)

 
Időpont: 2012. november 29. 22:57 , Blogger Viki írta...

Hát messziről talán nem annyira feltűnő, de közelről kifejezetten csúnyán nézett ki. :/

 
Időpont: 2012. november 29. 23:00 , Blogger Viki írta...

Abszolút egyetértek Veled Ancsi. Tényleg nem tesz jót a körmöknek a reszelgetés, úgyhogy én biztosan nem fogok többet próbálkozni tartós lakkozással. Egy darabig legalább biztosan nem.

 
Időpont: 2013. június 22. 12:59 , Anonymous Névtelen írta...

Szia, én csak most találtam az oldaladra, de igen meglepődtem a képek láttán. Profi ilyen munkát nem ad ki a kezéből! Ez szégyen! Én csak Shellac-kal dolgozom. Nekem és a vendégeimnek is csak jó tapasztalataim vannak róla. 14-21 napig tartós és a köröm semmilyen módon nem sérül a leszedésnél, ellenben fontos, hogy ezt is szakember végezze! Ha érdekel egy profi shellac-kozás keres meg! E-mail: z.lugosibarbara@gmail.com

 
Időpont: 2013. július 26. 21:24 , Blogger Viki írta...

@Barbara: Sajnos ez a manikűrös, akinél én voltam, egyáltalán nem nevezhető profinak. Ennél, biztos vagyok benne, hogy én saját magamnak különbül meg tudtam volna csinálni. :/ Köszönöm a címet, ha esetleg újból kedvet kapok a shell lakkhoz, mindenképpen megkereslek! :}

 
Időpont: 2014. január 20. 14:44 , Blogger Lakos Andi írta...

Sziasztok! Két észrevételem lenne: az első, hogy a shellac-hoz francia manikűrt kell adni, ami tehát a körömbőr oldásával és eltávolításával jár! Ez ugye hiányzott! a második, hogy ennek a CND technológiának éppen az a lényege, hogy egyáltalán nem kell a körmöket csiszolni, bolyhozni! Ettől lesz körömkímélő! Ez meg sajnos megtörtént, el is vékonyodtak a körmeid! Lakkozni a lány nem tud, ez látszik, de ez inkább a gyakorlat kérdése míg az előbbiek a szakmai tudás hiányát mutatják! Senki ne ítélje meg ebből az esetből a termék minőségét, ez egy prémium kategória, tényleg körömkímélő, tartós, magas fényű és rugalmas, tehát messze jobb, mint a géllakkok! Sajnos a tanfolyamokon, képzéseken való részvételek nélkül ilyen munkák születhetnek!!

 
Időpont: 2014. január 21. 10:40 , Blogger Viki írta...

Kedves Andi! Köszönöm, hogy megosztottad ezt velünk, így legalább már mindenki tudja, hogy hivatalosan, hogy kellene zajlania egy shell lakkozásnak. Most még jobban le vagyok attól döbbenve, amit ez a lány csinált. És az a durva, hogy elvileg vannak visszatérő vendégei, akik gondolom hétről-hétre ilyen "szolgáltatást" kapnak, aminek köze nincs ahhoz, amiért fizetnek. :S

 
Időpont: 2014. február 21. 12:00 , Anonymous Névtelen írta...

Sziasztok,
elolvastam.........
Több hibát is elkövetett a "kollegina".
A shellac egy rendszer, ami azt jelenti, hogy nagyon fontos a körmök megfelelő előkészítése manikür formájában. A shellac lényege pontosan az, hogy a körömfelszínt NEM reszeljük meg, sőt kifejezetten ellenjavalt..... sok kollegina a gél lakkozás módján készíti el a lakkozást, ami helytelen, így persze az a vége, hogy a vendég elégedetlenül távozik és a shellackozás szar. Keressetek végzett szakembert, aki valóban elvégezte a shellac tréninget! Ez javaslom.
Jómagam is ezzel az anyaggal dolgozom, az én vendégeim nagyon szeretik.......
Sajnálom a rossz tapasztalatodat és a valóban nem minőségi munkáért kifizetett minden egyes forintot..... mindegy hogy kuoonos volt, a minőség rovására SOHA nem mehet.... szép napot, sziasztok

 
Időpont: 2015. január 25. 14:56 , Anonymous Névtelen írta...

Jó a cikk, számomra nagyon hasznos volt. Érdekelt a shellak, de maradok a diamondnails géllakkozásnál és kupon ide vagy oda tény, hogy aki már egy párszor lakkozott már szebben megcsinálja magának otthon mint a lány a szalonban!

 
Időpont: 2015. március 21. 18:24 , Anonymous Névtelen írta...

Van 1 géllakk család ami szintén csak bufferes élőkészítést igényel,de tartós (a lányomnak festem fel) 3-4 hetet bír.
Nem kopik és a leoldása 5-6 perc.A Moonbasa nails one step géllakkjáról van szó.
Csak ajánlani tudom.Változatos színek.

 
Időpont: 2015. október 15. 18:24 , Blogger Molnár Éva írta...

Nekem is most volt első shell lakkom.Nem reszelték előtte a körmöm felületét, gyönyörű lett, a körmeim az eddigi letöredezésnek halvány jelét sem mutatják, tehát megerősödtek. 3 hét után én magam egyszerűen lehúztam a körmömről minden oldószer nélkül!!!! Gyönyörűen levált. Csak azért szedtem le magam, mert már eléggé lenőtt, de nem kopott le egyáltalán. Természetesen ha időben , kicsivel előbb, mint 3 hét visszamentem volna a manikűröshöz, aki fölrakta, akkor ő szedte volna le úgy tudom valamiféle oldószerrel fölpuhítva. De mivel tovább volt a körmömön, mint kellett volna (max.3 hét) így le tudtam egyszerűen húzni róla, mint egy fóliát. Nekem nagyon drágán, 4.500.-Ft-ért csinálták, de 3 hétig szép volt és a körmeim most erősebbek, mint valaha! Én mindenkinek csak ajánlani tudom! Persze 3 hetente, ill. 2,5 hetente újra kell csináltatni. Viszont semmit nem sérül a köröm, sőt megerősödik és szépen megnő a saját köröm alatta. Gondolkodom, hogy váltsak e műkörömre, merthogy az valamivel tovább szép, talán egy héttel tartósabb, viszont azt nem tudom, hogy a műköröm alatt mi történik a saját körmünkkel. Vajon elvékonyodik? Azt ugyebár meg kell reszelni....! Szóval a jó technikával felrakott shell lakk, ami fölvitele előtt nem reszelik meg a köröm felszínét csodás lesz és körömerősítő!! :)

 
Időpont: 2016. január 4. 12:58 , Anonymous Névtelen írta...

Az a szomorú, hogy szakképesítés nélkül egyáltalán dolgozhat valaki ebben a szakmában. Hogy lehetséges ez? Kinek jut eszébe elkérni egy manikűrös bizonyítványát??

 
Időpont: 2016. április 6. 12:53 , Blogger Unknown írta...

szerintem a leoldás miatt vékonyodtak el a körmeid,az aceton miatt sérül maga a köröm felszín is.amúgy a gél lakknál is észrevehetően elvékonyodnak a körmök,régebben a folyamatos műköröm alatt volt ilyen ami mondjuk 1-1,5 év alatt nem egy hónap alatt.valami az anyag összetétellel is lehet nem tudom,nekem is annyira ki vannak a körmeim már egy hónapja csak erősítővel kenegetem de törik még így is,bár erősödik lassan

 
Időpont: 2017. november 22. 16:47 , Anonymous Névtelen írta...

El se kell kérni ...ha szalonba dolgozik kötelező kitenni a falra úgy tudom.

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal